torsdag 19 maj 2011

Gömda skatter!

Hej!

Nu äntligen hittade jag en liten stund att sitta ner och skriva. Dagarna rullar på fort här och vi har nu bott i Gagnef i snart en månad, så jag kan verkligen hålla med många om att tiden går fort! Läget nu efter alla flyttkartonger är att vi ska göra i ordning för den lilla/lille som ska komma nästa vecka någon gång! Jag har inte förberett något alls faktiskt men jag blir lite stressad när min barnmorska säger åt mig att - nu MÅSTE du packa BBväskan! Jag har inte vågat att göra för mycket förberedelser, men nu idag ska jag ta mod till mig att packa väskan och fixa kläderna till bebben, det ska bli mysigt.

Vårat hus som vi ska bo i står under full renovering nu och vi hittar fin fina skatter minsann. Vi har upptäckt att dörrarna i huset är gamla fina spegeldörrar, de som bodde där innan hade i all modernisering spikar fast masonitskivor på dörrarna men vi tog bort dem och nu är de framme i ljuset igen. Det kallar jag skatter!

Här ovan är dörren som den var när vi kom, på spikad med jobbigt masonit!


Här är den i alla sin skönhet. Jag ser det framför mig att med lite färg och nytt handtag så blir den helt underbar!


Beauty in progress...


Ja nu var det dags att packa lite då ;)

1 kommentar:

  1. Fiiiina dörrar! Tänk vad vackert det kommer att bli därinne!

    SvaraRadera