söndag 22 maj 2011

Nu grönskar det!


Här är en otydlig bild på min första tydliga blomma som sitter på mitt lilla plommonträd!


Rabarber i alla ära, de är ju så goda!

Detta saftiga rabarberland är inte mitt MEN jag får oxå njuta av denna frukt för min snälla farbror låter oss plocka då och då. Det blir ju lite jobbigt att äta upp alla dessa rabarber själv...eller hur?!

Idag efter gudstjänsten i Leksands pingstkyrka så tog vi oss en liten sväng med bilen och åkte in i ett samhälle som heter Åkerö, vi ville titta på fina hus. Iaf så brister Samuel ut - Mamma och pappa, alla husen ser ju likadana ut här. De är röda och vita, varför då? 
Haha så klockrent sagt av honom, det är ju sant för till den största delen är ju alla hus målade med faluröd färg och har fina vita knutar. Vi kunde inte riktigt förklara för honom just varför det var så men när vi kommer på det så ska han få sig en bra förklaring :)

Ha en fortsatt skön söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar