måndag 11 april 2011

20 dagar kvar!

Hej!

Idag är det 20 dagar kvar som Stockholmare och hjälp vad tiden har gått FORT. Jag minns när vi hade bestämt oss för att flytta och då tänkte vi "ja men det är ju 5 månader kvar, vi hinner göra mycket under den tiden" och nu är det mindre än en månad. Det är lite läskigt samtidigt som det är väldigt spännande oxå, spännande att se vad Gud har förberett för oss i Dalarna.

Jag har bott i Stockholm i 5 år och Daniel 6 år, jag flyttade hit efter vi hade gift oss. Jag från lilla Gagnef hämnade mitt in i Stockholms city och skulle bo och leva här. Haha, jag minns att jag var livrädd för att gå och handla själv typ första månaderna. Jag var rädd att gå vilse och sen var jag så ovan med så mycket folk överallt hela tiden. Daniel tyckte nog att det var lite jobbigt att alltid behöva gå båda två och handla, till slut sa han att jag verkligen måste lära mig att hitta till affären och hem för att det håller inte att vi ska gå tillsammans hela tiden  ;) Jag blev väl lite modigare...
Till slut lärde jag mig att hitta till lite fler affärer än bara mataffären, jag fick se utbudet av alla klädaffärer här i stan och det var väl några gånger som Daniel ångrade att han tvingat mig att gå och handla själv, för det kom mer med hem än bara mat! Haha



/Madeleine

3 kommentarer:

  1. Oj vad kul med en blogg!! Jag ska läsa den troget! KRAM

    SvaraRadera
  2. heja madde! jag ska oxå läsa, vad roligt att du börjar skriva! stor kram

    SvaraRadera