onsdag 13 april 2011

"Pappa det är en bok"


Här var Daniel en liten plutt, ca ett år gammal och väldigt lik sin son Samuel!




Samuel 1 år!

Idag fyller min älskade man 28 år och vi firade han tidigt imorse med paket och sång. Det roliga är att innan Daniel öppnar sitt paket så brister Samuel ut "pappa det är en bok". Samuel är väldigt lik mig när det gäller att bevara vad som finns i ett paket, det har nämligen aldrig varit min starka sida att kunna hålla något sånt hemligt. Det liksom bara ploppar ut ur munnen och man MÅSTE tala om vad som finns i paketet innan födelsedagsbarnet har öppnat det. Jag har svårt att hålla mig när Samuel fyller år och vi ska inte tala om julafton, det är ju inte särskilt kul för den som paketet är till. Men tur att Daniel är van, vi har ju levt tillsammans ett bra tag nu så han känner sina löss på gången ;) 
Nu är det ett år kvar till nästa födelsedag och Samuel är då ett år äldre så kanske kanske att han lyckas hålla sig då, men om jag ska gissa så vet nog Daniel om vad han ska få några sekunder innan han öppnar :)

/Madeleine

3 kommentarer:

  1. Underbart både kommentar och kort

    SvaraRadera
  2. underbart både kommentar och kort/mormor

    SvaraRadera
  3. Fast jag tycker inte det var Samuel som avslöjade boken... :)
    /D

    SvaraRadera