fredag 15 april 2011

Morötter, plommon och äppelträd!

Idag har det varit en underbar dag med sol, vi har varit ute nästan hela dagen med undantag för lunch och lite besök av bror och tjej. Nu längtar jag till att träden slår ut sina gröna blad och gräset växer upp ordentligt, det känns som att det är dags nu :)

All denna sol får mig att längta till mitt framtida grönsaksland som jag har planerat att ha vid huset. Det är så härligt att kunna gå ut och bara dra upp en morot ur jorden och börja gnaga på den. Inga transporter och inga avgaser i onödan för min lilla morot.
Rädisor,sallad och massor av olika örter *mums* Vet inte hur mycket jag kommer att hinna med detta år men en   å en annan morot ska jag väl kunna få till ;)



Sen hoppas jag på mitt plommonträd som jag planterade förra sommaren med min duktiga farbror till hjälp, jag tror nog inte att det kommer frukt första året med iaf fin fina blommor räknar jag med.
Vi har ett äppelträd på väx oxå som Daniels snälla pappa har beskurit åt oss, det hade varit igenväxt runtomkring trädet i flera års tid så det inte fick sol på sig. Men nu är det framme i solen igen och väntar på att få ta revansch.



/Madeleine

1 kommentar: