torsdag 14 april 2011

Önskedrömmar till huset



Ett kylskåp från SMEG! Så fint, jag vill gärna ha ett rosa men om Daniel ska godkänna det någon gång så måste det nog bli ett vanligt i vitt. Jag drömmer och hoppas att jag ska komma över ett sådant kylskåp till väldigt bra pris! För drömma det får man!


Rosa brödburk från Ib Laursen, fint att gömma fula brödpåsar i.



En kristallkrona som denna fast mindre storlek. Börjar inte ni oxå sjunga på Skönheten och Odjurets romantiska sång när ni ser denna lampa. Tänk att ha en sån där lampa att dansa under, jag skulle då dansa varje kväll!

Jag vet att man måste ta de viktiga och lite tråkiga sakerna till huset först MEN eftersom att jag inte kan något om vattenledningar, spackel och badrumsbygge så kan jag i godan ro ägna mig åt inredningen till huset. Och då får man drömma och kasta sig ut i svängarna lite, eller hur?!

Vi är lite olika Daniel och jag för vi tar saker i lite olika takt, Daniel beräknar och tänker ofta saker från grunden. Tex nu när vi ska fixa med huset, jag kastar mig direkt in i vilka gardiner vi ska ha och vilka tapeter som det ska vara i köket och oroar mig för att knopparna till köksluckorna inte passar. Medan Daniel grubblar på var vattenledningarna ska gå och om det är möjligt att bygga så som vi har tänkt. Men det speglar oxå våra personligheter, jag drömmer mig gärna bort på en gång och ser det färdiga resultatet, glömmer ibland hur mycket jobb som faktiskt ligger framför oss innan jag kan sätta upp de där efterlängtade gardinerna. Daniel är beräknande och funderar ut smarta lösningar innan han öppnar munnen men det bästa är att vi tillsammans kompletterar varandra och passar så jätte perfekt ihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar